Κατηγορίες ADHD autism Aδεξιότητα Kινήσεων bulling Dyslexia infographic occupational therapy psychology school sensory integration special education therapy άγχος Αδρή και Λεπτή Κινητικότητα Αισθητηριακές και Γνωστικές Δεξιότητες Ακουστική_Επεξεργασία ανάγνωση Ανάπτυξη δεξιοτήτων Ανάπτυξη λεξιλογίου ανάπτυξη λόγου και ομιλίας Άρθρα αυτισμός Γραπτός λόγος γραπτός_λόγος ΔΕΠΥ Διαταραχή_Αισθητηριακής_Επεξεργασίας Δίδυμα Δυσαριθμησία Δυσγραφία δυσλεξία Δυσορθογραφία Εκλεκτική Αλαλία Εργοθεραπεία Κοινωνικές Δεξιότητες κοινωνικές_δεξιότητες Κριτική Σκέψη λογοθεραπεία μαθησιακές_δυσκολίες μεταφορικός λόγος μνήμη μορφολογία ομιλία προπαίδεια σημασιολογία συγκέντρωση Συγκέντρωση προσοχής συναισθηματικές μεταπτώσεις Σύνδρομο Αsperger σχολείο Ταχύτητα επεξεργασίας Ψυχολογία
Ένα μωρό βγαίνοντας από το προστατευμένο περιβάλλον της ενδομήτριας ζωής βιώνει με τη γέννησή του ένα «τραύμα». Η αγκαλιά , το χάδι και η φωνή της μητέρας του είναι η μοναδική πηγή ασφάλειας τις πρώτες ώρες της ζωής του και όχι μόνο. Η ανάγκη του αυτή συνεχίζεται όσο μεγαλώνει προκειμένου να χτίσει μια υγιή προσωπικότητα με αυτοπεποίθηση. Η αγκαλιά αποτελεί μια ασφαλή βάση, που επιτρέπει στο παιδί να εξερευνήσει τον κόσμο! Το χάδι το ανακουφίζει όποτε κάτι το ταλαιπωρεί και το βοηθά να μάθει τα όρια του σώματός του και να χτίσει την αυτοπεποίθησή του. Η λεκτική επικοινωνία το βοηθά να δώσει νόημα στις εμπειρίες και τα συναισθήματα που βιώνει. Ακόμα κι αν είναι τόσο μωρό ώστε να μην μπορεί να εκφέρει λόγο, μπορεί να καταλάβει το συναισθηματικό νόημα όσων ακούει. Ακόμα και η ίδια η φωνή των οικείων του προσώπων αποτελεί γι’ αυτό επικοινωνία.
Ως βρέφη, γεννιόμαστε με έμφυτη την ανάγκη για δεσμό με το πρόσωπο εκείνο, που θα μας παρέχει ασφάλεια και προστασία. Αυτή ή τάση, που λειτουργεί ως ένα είδος ενστίκτου, παρατηρείται σε όλα τα είδη των θηλαστικών και οδηγεί στην «προσκόλληση» στο πρόσωπο εκείνο που θα μας εξασφαλίσει την απαιτούμενη για την επιβίωση μας, ασφάλεια και προστασία. Απώτερος στόχος της τάσης προσκόλλησης ή δεσμού, όπως και όλων των έμφυτων τάσεων, είναι η εξελικτική ικανότητα προσαρμογής μας στο περιβάλλον.
Όταν η μη λεκτική επικοινωνία στέλνει διαφορετικό μήνυμα από τα λόγια σας, το παιδί θα πιστέψει περισσότερο το μη λεκτικό μέρος. Με αυτόν τον τρόπο, διδάσκετε στο παιδί σας πώς να φέρεται και στις άλλες σημαντικές σχέσεις της ζωής του καθώς μεγαλώνει. Όταν μιλάει, αγγίξτε τον ώμο του για να του δείξετε ότι είστε αληθινά παρούσα. Καθίστε κάτω, στο ύψος των ματιών του και να το κάνετε να νιώσει μεγαλύτερη ασφάλεια. Χρησιμοποιήστε έναν ευχάριστο τόνο στη φωνή και καθρεφτίστε τις εκφράσεις του προσώπου του για να δείξετε ότι το στηρίζετε. Και φυσικά, μην κάνετε οικονομία στις αγκαλιές και τα φιλιά.
. Ψυχολογία Η Επιστήμη της Ψυχολογίας Το επάγγελμα του Ψυχολόγου Κλάδοι Ψυχολογίας Σπουδές Ψυχολογίας Κώδικας Δεοντολογίας Ψυχολόγων Η Ψυχολογία στην Ελλάδα Σύλλογοι & Φορείς Ψυχολογίας Άρθρα Ψυχολογίας Σχέσεις Αγάπη / Έρωτας Γάμος Δεσμός Διαπροσωπική Ψυχολογία Εμπιστοσύνη Επικοινωνία Κακοποίηση Μοναξιά Σεξ Φιλία Χωρισμός Οικογένεια και παιδί Βρέφος Γονεϊκή ανατροφή Γονείς Διαζύγιο Εγκυμοσύνη Εφηβική Ηλικία Ενδοοικογενειακή βία Οικογένεια Οριοθέτηση Παιδική Ηλικία Παραμέληση Παιδικό Τραύμα Προσωπικότητα Αναβλητικότητα Αρνητική Σκέψη Απώλεια / Πένθος Αυτοεκτίμηση Αυτογνωσία Γιορτές / Διακοπές Γνωστική Ψυχολογία Θυμός Μνήμη Νοημοσύνη Σεξουαλικότητα Συμπεριφορά Συναισθηματική Νοημοσύνη Τελειομανία Φόβος Φύλο Εργασία Επαγγελματική Εξουθένωση Επιτυχία / Αποτυχία Εργασιακό bullying Οργανωτική Ψυχολογία Παραγωγικότητα Στοχοθέτηση Τεχνολογία Διαδικτυακή Εξάρτηση Ηλεκτρονικές Εφαρμογές Smartphone Social Media Video Games Κοινωνία Βία Εξουσία Θρησκεία Κοινωνική Συμπεριφορά Κοινωνική Ψυχολογία Περιβάλλον Πρόσφυγες Στίγμα Τρομοκρατία Σχολείο Εκπαιδευτικοί Εξετάσεις Μαθησιακές Δυσκολίες Μάθηση Σχολικός Εκφοβισμός Σχολική Ψυχολογία Άρθρα Ψυχικής Υγείας Ψυχοθεραπεία Αποτελεσματικότητα Για Ειδικούς Έναρξη Ψυχοθεραπείας Θεραπευτικές Προσεγγίσεις Θεραπευτική Διεργασία
Οι μη λεκτικές συμπεριφορές μπορούν να συμβάλουν στην επικοινωνία με διάφορους τρόπους, όπως την έκφραση των προσωπικών μας στάσεων απέναντι σε ένα θέμα. Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι τα μη-λεκτικά σήματα παίζουν μεγαλύτερο ρόλο στην επικοινωνία πληροφοριών που έχουν να κάνουν με συναισθήματα, θετικά και αρνητικά. Ο βαθμός στον οποίο τα μη-λεκτικά μηνύματα επηρεάζουν την επικοινωνία μας φαίνεται ακόμα και στις τηλεφωνικές μας συνδιαλέξεις, όπου, παρά το ότι δεν βλέπουμε το συνομιλητή μας, ο τρόπος με τον οποίο μιλάμε αποκαλύπτει πολλά περισσότερα από όσα νομίζουμε. Έτσι, με σκοπό τη βέλτιστη επικοινωνία, το άτομο καλείται να γίνει πιο ευαίσθητο στα μη-λεκτικά σήματα που εκπέμπει το ίδιο, αλλά και στην ερμηνεία των μη-λεκτικών σημάτων των άλλων.