Γιατί Η Γιόγκα Είναι Εθιστική; - Τα 12 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε

Υπάρχουν πολλοί λόγοι που μπορεί να σε ωθήσουν στη Yoga. Η Όλια Αμπράμοβιτς είναι ένας απ’ αυτούς. Το λέμε σαν να είναι κάτι κακό. Κακό δεν είναι, αλλά δυσκολευόμαστε να ξεκινήσουμε τα μαθήματα. Όχι, δεν είμαστε φοβικοί. Ούτε κομπλεξικοί. Απλά φοβόμαστε μην μας κράξουν οι κολλητοί μας.

Νομίζω ότι από τη στιγμή που θα αρχίσετε να ασκείτε τη γιόγκα, θα γίνετε εθισμένοι (με καλό τρόπο!) Στα οφέλη που προσφέρει. Είναι μια ύπουλη πρακτική που αρχικά προσελκύει τους ανθρώπους υποσχόμενος μια καλή προπόνηση, περισσότερη ευελιξία, χαλάρωση ή έναν τρόπο να ανακάμψει από έναν τραυματισμό. Αλλά προσφέρει πολύ περισσότερα.

Έχω διαπιστώσει ότι αυτό συμβαίνει με τη δική μου ομάδα γιόγκι. Υπάρχει μια ομάδα από εμάς που εμφανίζονται στις 9 π.μ. σχεδόν κάθε μέρα για να πολεμήσουν μαζί. Πολλοί από εμάς αγωνιζόμαστε για κάποιο είδος χρόνιας ασθένειας και όλοι μας προσπαθούμε να καθαρίσουμε την ψυχική ακαταστασία από τους εγκεφάλους μας για να δώσουμε περιθώρια για πιο θετικά και ειρηνικά συναισθήματα. Είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικό για μένα να τους έχω δίπλα μου καθώς συναντώ τους δαίμονες μου στο ματ.

Ήμουν εμπνευσμένη από τη συζήτησή της όχι μόνο επειδή, αλλά και επειδή η γιόγκα είναι ένα από τα κρίσιμα εργαλεία που έχω χρησιμοποιήσει για να. Τους τελευταίους εννέα μήνες που άσκησα συνεχώς (για τους τελευταίους πέντε μήνες, παρακολουθώ τάξη πέντε ή έξι φορές την εβδομάδα), κατάφερα να μειώσω σημαντικά τα φάρμακά μου για ψυχοθεραπεία, να αποκομίσω φάρμακο για να ελέγξω την ανάπτυξη ενός όγκου της υπόφυσης και έχουν μειώσει τα φάρμακά μου για υπολειτουργικό θυρεοειδή.

Υπάρχουν πολλά είδη, φυσικά - από την πιο αερόβια δύναμη γιόγκα σε μια διαλογιστική απαλή γιόγκα. Hatha yoga, η πιο μελετημένη, συνδυάζει φυσικές στάσεις (asanas) και ελεγχόμενη αναπνοή με σύντομες περιόδους βαθιάς χαλάρωσης. Έχω βρει το μεγαλύτερο όφελος από τη γιόγκα της Bikram ή από την καυτή γιόγκα, μια ακολουθία 26 θέσεων γιόγκα Hatha και δύο ασκήσεις αναπνοής που σχεδίασε ο Bikram Choudhury για να εμπλέξει και να θεραπεύσει όλα τα συστήματα του σώματός σας.

Ξεκίνησε σε στάση push up, με τα χέρια κάτω από τους ώμους και τα πόδια σου τεντωμένα, ώστε το σώμα σου να δημιουργεί μία ευθεία γραμμή από το κεφάλι μέχρι τα πόδια. Κρατώντας τον κορμό σου τεντωμένο και την πλάτη σου ευθεία, λύγισε το αριστερό σου γόνατο προς το στήθος σου(Α). Γρήγορα έπειτα κάνε την αντίστροφη κίνηση και λύγισε το δεξί σου πόδι(Β). Αυτή είναι μία επανάληψη. Συνεχίστε εναλλάσσοντας τα πόδια σου σε γρήγορο ρυθμό με 15 επαναλήψεις. Άσκηση 3η

Είναι σημαντικό να κάνεις προπόνηση «αντοχής», σύμφωνα με τον Jordan Metzl, M.D., συγγραφέα του βιβλίου The Exercise Cure: «Αυτή βοηθά στη διατήρηση της κινητικής αλυσίδας-το σύστημα που αποτελείται από τους μυς, τα οστά, τους τένοντεςκαι τους συνδέσμους – σε άριστη κατάσταση, γεγονός που μπορεί να σε βοηθήσει να κάνεις τα πάντα καλύτερα, από το να τρέξεις γρηγορότερα για πάνω από 10 χιλιόμετρα μέχρι να φυτέψεις ένα νέο δέντρο στον κήπο σου».

Δεδομένης της παγιωμένης άποψης των κρύων μπάνιων μετά την προπόνηση στα σπορ αντοχής , η ιδέα του καυτού μπάνιου θα συναντήσει λογικά κάποια αντίσταση. Μπορεί επίσης να υπάρξουν κάποια θέματα στο τι κάνει το ζεστό νερό στους μυς σου (έχοντας υπόψη πως υπάρχουν ερωτηματικά για το αν τα παγωμένα μπάνια έχουν πραγματικά κάποιο όφελος) σε αντίθεση με το τι επίδραση έχει για τη θερμορυθμιστική ικανότητα του οργανισμού σου.

Παρά το γεγονός πάντως πως τα σημάδια είναι φανερά, υπάρχει περιορισμένη βιβλιογραφία σχετικά με τη θεραπεία του εθισμού στην άσκηση. Ωστόσο, οι ερευνητές θεωρούν ότι η πλήρης αποχή από την άσκηση δεν είναι ο σωστός τρόπος για να νικηθεί ο εθισμός. Αντ’ αυτού, προτείνουν άσκηση με μέτρο ή να ακολουθήσουμε κάποια νέα μορφή άσκησης που μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο του χρόνου που την εκτελούμε. Δοκιμάστε την εναλλαγή ανάμεσα σε κολύμπι, τρέξιμο, γιόγκα ή βάρη.

Όταν μιλάμε για κάποιον εθισμό ή εξάρτηση, συνήθως το μυαλό μας πηγαίνει στο τσιγάρο ή στα ναρκωτικά. Όσον αφορά στην άσκηση, το πιο συνηθισμένο είναι να συναντάμε άτομα που δεν έχουν εντάξει καθόλου τη γυμναστική στο πρόγραμμά τους και ίσως να αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας.

Πολλές έρευνες έχουν αποδείξει πως η άσκηση μπορεί να μετατραπεί για κάποιους, σε έναν φυσικό εθισμό. Πότε συμβαίνει αυτό και τι προκαλεί;

Καταρχήν αγαπητέ Νίκο σ'ευχαριστούμε για την παράθεση του άρθρου. Πολύ κακό για το τίποτα.. Οι περισσότεροι ασκούμενοι απέχουν έτη φωτός από την "υπερ-προπόνηση". Πιο πολύ ως δικαιολογία για τεμπέληδες μου κάνει. Μη τυχόν κουραστούμε, μην ιδρώσουμε, μην ανέβουν οι παλμοί της καρδιάς, αμέσως υπερπροπόνηση.. πολυ ωραια τα λες Καρδουλα


Δημοσίευση: 23/11/2019


. .